Musik.

För mig är musik känslor. Musik är ett sätt att må. Att vara. Man kan känna sig som en låt, som att ens rörelser är tonerna som svajar i en melodi, och texten ens tankar, ens innersta. När man känner sig ensam, som att ens känslor är så inslutna att man inte en själv kan förklara dem, så finns musiken. Den som sätter fingret på hur det egentligen känns.

Mitt liv svävar en massa. Uppåt, nedåt. Jag skulle aldrig nöja mig med en låt. Med en artist. När jag känner mitt blod pumpa glitter, redo för äventyr vill jag lyssna på Carolina med Josh Rouse. Och när jag ligger där, i mörkret och känner hur jag försvinner i tysta tårar, vill jag försvinna tillsammans med Damien Rice och Nine Crimes.

Om musiken är livet, så behövs det lite variation. För, inget är väl så varierande som livet, med dess ljuva upp- och nedgångar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0